16 September 2010, 20:04
In de herfst zet ik het stationair van mijn carburateur auto's een stukje omhoog. Koplampen, ruitewissers, achterruitverwarming, aanjager, snoept allemaal vermogen weg.
In de lente gaat het ineens weer als vanzelf en kan-ie weer wat omlaag.
De "clutch spindown" (als-ie plakt blijft-ie te lang meedraaien) kan je testen met de achteruit: To check "Clutch spin down time", run the engine at normal idle speed with the transmission in Neutral (Clutch pedal up - engaged). Disengage the clutch pedal (pedal down), wait several seconds and shift the transmission into Reverse. No grinding noise should be heard. A grinding noise would most likely indicate a problem in the pressure plate or the clutch disc.
In de lente gaat het ineens weer als vanzelf en kan-ie weer wat omlaag.
De "clutch spindown" (als-ie plakt blijft-ie te lang meedraaien) kan je testen met de achteruit: To check "Clutch spin down time", run the engine at normal idle speed with the transmission in Neutral (Clutch pedal up - engaged). Disengage the clutch pedal (pedal down), wait several seconds and shift the transmission into Reverse. No grinding noise should be heard. A grinding noise would most likely indicate a problem in the pressure plate or the clutch disc.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969