21 June 2010, 13:49
Ik weet niet welke verdamper of installatie je hebt (foto, beschrijving) maar de stat. schroef zit meest in de buurt van de lagedruk(drooggas)slang. Verder zit er onderin een schroef om LPG prut af te tappen, dat zou je ook eens moeten doen. Dan zit er (afh. van type, YMMV) nog een stelschroef voor deellast halverwege de lagedrukslang, die kan je voor nu gerust open draaien.
De afstelling voor LPG gebeurt op de verdamper, de carb fungeert alleen als gasklep (klein kiertje is wel prettig voor stationair).
Is de verdamper aangesloten op het inlaatvacuum (op het spruitstuk)?
Als je de gasklep opent gaat er een hoop lucht doorheen, en LPG, kan allemaal sissen. De doorvoer wordt in de eerste seconde wat belemmert door de venturischuif vd Stromberg (dat is de acceleratieverrijking, hoort erbij), dat kan wat extra geluid geven, alsof je tussen je tanden door ademhaalt.
De afstelling voor LPG gebeurt op de verdamper, de carb fungeert alleen als gasklep (klein kiertje is wel prettig voor stationair).
Is de verdamper aangesloten op het inlaatvacuum (op het spruitstuk)?
Als je de gasklep opent gaat er een hoop lucht doorheen, en LPG, kan allemaal sissen. De doorvoer wordt in de eerste seconde wat belemmert door de venturischuif vd Stromberg (dat is de acceleratieverrijking, hoort erbij), dat kan wat extra geluid geven, alsof je tussen je tanden door ademhaalt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969