15 June 2010, 15:48
Maak het motorblok om te beginnen eens schoon, en een foto van het lek. Wat voor kleur heeft de olie, vergelijk met olie die je van beide peilstokken haalt, ruikt het naar motorolie of ATF?
De B20 heeft een kleppendekselpakking van kurk, die zelfs in de beste gevallen nog zweet. Dat lekt dan vrij snel aan alle kanten naar beneden. Meest is het aandraaistadium al voorbij dus zal je een nieuwe pakking moeten regelen.
Ik ben wel benieuwd wat voor automaat daaronder zit, oliepeilstok rechts of links?
Kan ook nog een lek in de olieleidingen van de automaat zijn (naar de oliekoeler), wat er ergens ATF uit spuit zo op de uitlaat.
De B20 heeft een kleppendekselpakking van kurk, die zelfs in de beste gevallen nog zweet. Dat lekt dan vrij snel aan alle kanten naar beneden. Meest is het aandraaistadium al voorbij dus zal je een nieuwe pakking moeten regelen.
Ik ben wel benieuwd wat voor automaat daaronder zit, oliepeilstok rechts of links?
Kan ook nog een lek in de olieleidingen van de automaat zijn (naar de oliekoeler), wat er ergens ATF uit spuit zo op de uitlaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969