20 January 2010, 13:45
Wat gebeurd er als je de LMM loshaalt? Dan gaat de ECU een noodloopregeling opstarten, en krijgt de motor een rijker mengsel, en draait op het toerentalsignaal van de vliegwielsensor.
Ik denk dus dat je injectors verstopt zijn of het benzinefilter onder auto (had ik ook met mijn LPG 240, door te weinig gebruik vol gruis), iets waardoor er veel te weinig benzine beschikbaar is.
Wat te doen? Vul de benzinetank tot de rand, kan net iets meer druk opleveren. Haal het filter onder de auto vandaan, schud het leeg of hang er een nieuwe onder. Zoek een setje injectors van een benzine 240 en zet die erin.
Ik heb nog wel 4 injectors (redelijk schoon, de auto reed er in elk geval 140 mee) die je voor diagnose doeleinden best een weekje mag lenen.
Ik denk dus dat je injectors verstopt zijn of het benzinefilter onder auto (had ik ook met mijn LPG 240, door te weinig gebruik vol gruis), iets waardoor er veel te weinig benzine beschikbaar is.
Wat te doen? Vul de benzinetank tot de rand, kan net iets meer druk opleveren. Haal het filter onder de auto vandaan, schud het leeg of hang er een nieuwe onder. Zoek een setje injectors van een benzine 240 en zet die erin.
Ik heb nog wel 4 injectors (redelijk schoon, de auto reed er in elk geval 140 mee) die je voor diagnose doeleinden best een weekje mag lenen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969