12 January 2010, 11:52
ALTIJD doen bij twijfelachtig starten bij pekelweer, carb en injectie:
1. Haal met een licht vochtige doek het zout van je bougiekabels en verdeelkap. Kan je ook binnen doen.
2. Controleer verdeelkap en rotor op inbranden. Er vormt zich bij mij vaak een laagje.
Verder is normaal onderhoud natuurlijk van belang en wellicht:
3. Injectie, als je de Volvo 's avonds stil zet schakel de laatste 2 minuten over op benzine. Als je met een zwakke akku de benzine nog moet gaan oppompen vraag je om problemen.
4. Bij starten op LPG altijd gelijk rijden, na afslaan bevriest de verdamper en lukt het vaak alleen nog op benzine.
1. Haal met een licht vochtige doek het zout van je bougiekabels en verdeelkap. Kan je ook binnen doen.
2. Controleer verdeelkap en rotor op inbranden. Er vormt zich bij mij vaak een laagje.
Verder is normaal onderhoud natuurlijk van belang en wellicht:
3. Injectie, als je de Volvo 's avonds stil zet schakel de laatste 2 minuten over op benzine. Als je met een zwakke akku de benzine nog moet gaan oppompen vraag je om problemen.
4. Bij starten op LPG altijd gelijk rijden, na afslaan bevriest de verdamper en lukt het vaak alleen nog op benzine.
[img][/img]