9 November 2009, 17:38
komt gaande weg, net als schokbrekers. Een injector of verstuiver is op een vooraf ingestelde druk afgesteld, ge-eikt zeg maar. Onder druk van de brandstofpomp gaat ie op het juiste moment open. Als de boel langzaam verslijt komt er net iets te vrioeg brandstof doorheen en wordt de verbranding iets te vroeg op gang geholpen, dat kun je niet voelen.
Een injector of verstuiver kan men testen op een daarvoor speciaal gemaakt toestel. Door de druk op te voeren naar het juiste getal gaat ie open, dan kun je makkelijk zijn of het te vroeg is. Normaal gesproken is dit af te stellen. Maar aangezien het testen tijd in beslag neemt en de verstuivers of injectoren hun leeftijd behouden heb ik geen idee of dat nut heeft. Sowieso geen idee hoelang een verstuiver of injector zijn "ge-eikte" waarde zou moeten behouden en wat nieuwe injectoren kosten.
Het is altijd mogelijk de verbranding te meten, daar is informatie aan af te lijden.
Een injector of verstuiver kan men testen op een daarvoor speciaal gemaakt toestel. Door de druk op te voeren naar het juiste getal gaat ie open, dan kun je makkelijk zijn of het te vroeg is. Normaal gesproken is dit af te stellen. Maar aangezien het testen tijd in beslag neemt en de verstuivers of injectoren hun leeftijd behouden heb ik geen idee of dat nut heeft. Sowieso geen idee hoelang een verstuiver of injector zijn "ge-eikte" waarde zou moeten behouden en wat nieuwe injectoren kosten.
Het is altijd mogelijk de verbranding te meten, daar is informatie aan af te lijden.