30 October 2009, 00:16
Vorige week eindelijk tijd gemaakt om de boel 's open te trekken. Eerst heb ik een lekkende hydrauliekslang van de stuurbekrachtiging vervangen voor een mooie nieuwe. Lekkage is nu verdwenen en vervolgens de distributieriem en spanrol vervangen. Voelde niet echt vet aan maar toch het zekere voor het onzekere genomen. Overigens zat er wel zwarte troep op de spanrol, relief zeg maar.
De distributie stond echter niet op tijd. Kwam ik achter door de distibutiekap achter de distributieriem eraf te halen en 's wat beter te bekijken, want ik kon geen merkteken vinden. Uiteindelijk onder de vettigheid bleek een streepje te zijn ingeslagen. Alles nu goed gezet en de motor loopt weer super. Alleen op benzine is het nog niet ok. Ik denk eerst maar ' s het brandstoffilter checken. Wellicht is dit behoorlijk vervuild en kan daardoor geen benzine doorgeven?!
Kortom het was een timingsprobleem en had niks met de rest van de ontsteking te maken. Weer wat geleerd.
De distributie stond echter niet op tijd. Kwam ik achter door de distibutiekap achter de distributieriem eraf te halen en 's wat beter te bekijken, want ik kon geen merkteken vinden. Uiteindelijk onder de vettigheid bleek een streepje te zijn ingeslagen. Alles nu goed gezet en de motor loopt weer super. Alleen op benzine is het nog niet ok. Ik denk eerst maar ' s het brandstoffilter checken. Wellicht is dit behoorlijk vervuild en kan daardoor geen benzine doorgeven?!
Kortom het was een timingsprobleem en had niks met de rest van de ontsteking te maken. Weer wat geleerd.
244 GL | B21A | '79 / 945 Turbo | B230FT | '92 / Range Rover | 200Tdi | '85