13 October 2009, 12:42
Rob schreef:Heb je Hier wat aan?
Om nog even op dit topic terug te komen: het lag bij mij dus niet aan het contactblok onderaan het stuurslot.
Ik heb mijn startprobleem op een onconventionele manier opgelost door een draad te trekken van de bobineaansluiting naar de zekeringkast.
Over het hoe en wat van het vervangen van een contatslot ben ik nog steeds niet achter.Ook diverse Volvospecialisten konden geen duidelijk antwoord geven.Je zou toch zeggen dat een slot vervangen wel vaker voorkomt ???
Wel weet ik dat er ook contactsloten zijn op sommige 240 modellen waar een klein gaatje op de kop zit waarin je een pennetje kunt steken waarna je het contactslot zo uit de houder trekt.
Zit dat gaatje er niet dan rest -voor zover ik weet- alleen de mogelijkheid om de hele stuurkolom te demonteren en vervolgens de breekbouten van het contactslot los te bikken.
Tussen haakjes: hebben de aanjager en aansteker wel met het contactslot te maken ?