4 May 2009, 21:36
Misschien staat de CO (veel) te laag? Dan loopt-ie stationair te arm en ook niet echt lekker. Zoiets had ik op LPG, ik kon de CO schroef bijna uit de verdamper draaien voor er verbetering optrad.
In jouw geval zal je de CO afstelling op de carb (zit verstopt achter een stopje in de voet vd carb) flink ruimer moeten zetten, het toerental loopt dan op, vervolgens weer terugdraaien tot het toerental weer in begint te zakken (en dan nog een kwart tot halve slag uitdraaien voor de zekerheid). Daarna de stationair instelling van de gasklep wat bijstellen (ws. krapper).
Bij de APK krijg je er vast gezeik mee maar je kan de CO eenvoudig terugdraaien (en de keurmeester verbaast doen staan van je technische kunde).
In jouw geval zal je de CO afstelling op de carb (zit verstopt achter een stopje in de voet vd carb) flink ruimer moeten zetten, het toerental loopt dan op, vervolgens weer terugdraaien tot het toerental weer in begint te zakken (en dan nog een kwart tot halve slag uitdraaien voor de zekerheid). Daarna de stationair instelling van de gasklep wat bijstellen (ws. krapper).
Bij de APK krijg je er vast gezeik mee maar je kan de CO eenvoudig terugdraaien (en de keurmeester verbaast doen staan van je technische kunde).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969