25 March 2009, 11:43
henqui schreef:Eigenlijk hebben we zowel aan de stelschroef op de hoofdslang gedraaid als aan de knop op de verdamper, die het stationair regelt (volgens mij).
Na de koppakkingwissel kwam ik erachter dat een vacuümslang (die van de rembekrachtiger) heel erg lek was en dat de bobinekabel erg slecht was. De slang is vervangen en daarna was heel de instelling naar zijn grootje.
Ik zal de stelschroef op de hoofdslang nog iets meer rechtsom draaien, kijken wat er gebeurt.
Bij warme motor had hij eerst bij deel- en vollast ook geen power in de lage toeren. Nadat ik de stelschroef op de slang rechtsom gedraaid had, was dat verholpen. Maar koud bestaat het probleem dus nog, na een paar minuten is het trouwens over.
De schroef in de verdamper regelt over het algemeen het stationair toerental, echter, heb zelf ook eens zo'n geintje gehad, dat was opgelost met de schroef op de verdamper een ticcie verder open te zetten en de schroef in de slang een ticcie dicht... Kortom: even voorzichtig een beetje spelen met die twee stelschroef en idd, probeer te onthouden hoeveel slagen links danwel rechts, dan kun je de originele stand altijd weer terug vinden. succes!
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam
245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
245GL '80 420000+km (Still under severe construction)