19 February 2008, 17:46
Beste Daan,
Ik heb al eens geprobeerd om er fotoâs van te nemen maar die plunjer zit zo diep weg dat dit onmogelijk is.
De installatie heb ik gekocht bij 2M in Tilburg en die hebben hem weer gehaald bij Vogels in Eindhoven, misschien dat die je verder kunnen helpen.
2M Kreeg de afstelling niet helemaal lekker en wat bleek? Die plunjer duwt de luchtweger omhoog. Echter, het hele spul is natuurlijk 25 jaar oud en loopt niet supersoepel. Hierdoor stond de luchtweger iedere keer in een andere positie.
Na afstellen was het dus OK maar als ik de motor uitzette (luchtweger naar beneden) en weer aan (luchtweger omhoog) kon het wel eens gebeuren dat de plunjer de luchtweger niet helemaal omhooggeduwd kreeg. Met als gevolg een andere luchtflow en dus een foute afstelling. Vogels in Eindhoven was hier al bekend mee. eerst startte de auto op LPG met soms dit probleem. Nu start hij automatisch op benzine (met een ander bedieningskastje) en bij 2500 toeren schakelt hij over op LPG. Bij 2500 toeren overschakelen betekent dat de luchtweger sowieso al in de juiste stand staat en de plunjer hoeft hem alleen maar vast te houden.
Verder, backfires........
Ineens was er een periode waarin ik 4 backfires gehad heb. Tijdens accelereren voelde je dat de motor soms een beetje inhield. Van die kleine dipjes. Tijdens die dipjes kwamen de backfires. 2 weken geleden ben ik achter de waarschijnlijke oorzaak gekomen.
Aan de cilinderkop zit een klep om meer lucht te geven als de motor koud is.
Doordat ik de klepspeling heb gecontroleerd en dus deze slangen heb losgehad is in de onderste slang een lengtescheur ontstaan waardoor valse lucht getrokken werd.
Bij de dealer 2 nieuwe slangen gehaald (â¬25,00 per stuk. SLIK. maar beter duur dan niet te koop) en alle "powerdipjes"zijn verdwenen.
Alles wat rubber is aan het inlaattraject goed controleren op beschadiging of veroudering. dus
Tot zover. Peter
Ik heb al eens geprobeerd om er fotoâs van te nemen maar die plunjer zit zo diep weg dat dit onmogelijk is.
De installatie heb ik gekocht bij 2M in Tilburg en die hebben hem weer gehaald bij Vogels in Eindhoven, misschien dat die je verder kunnen helpen.
2M Kreeg de afstelling niet helemaal lekker en wat bleek? Die plunjer duwt de luchtweger omhoog. Echter, het hele spul is natuurlijk 25 jaar oud en loopt niet supersoepel. Hierdoor stond de luchtweger iedere keer in een andere positie.
Na afstellen was het dus OK maar als ik de motor uitzette (luchtweger naar beneden) en weer aan (luchtweger omhoog) kon het wel eens gebeuren dat de plunjer de luchtweger niet helemaal omhooggeduwd kreeg. Met als gevolg een andere luchtflow en dus een foute afstelling. Vogels in Eindhoven was hier al bekend mee. eerst startte de auto op LPG met soms dit probleem. Nu start hij automatisch op benzine (met een ander bedieningskastje) en bij 2500 toeren schakelt hij over op LPG. Bij 2500 toeren overschakelen betekent dat de luchtweger sowieso al in de juiste stand staat en de plunjer hoeft hem alleen maar vast te houden.
Verder, backfires........
Ineens was er een periode waarin ik 4 backfires gehad heb. Tijdens accelereren voelde je dat de motor soms een beetje inhield. Van die kleine dipjes. Tijdens die dipjes kwamen de backfires. 2 weken geleden ben ik achter de waarschijnlijke oorzaak gekomen.
Aan de cilinderkop zit een klep om meer lucht te geven als de motor koud is.
Doordat ik de klepspeling heb gecontroleerd en dus deze slangen heb losgehad is in de onderste slang een lengtescheur ontstaan waardoor valse lucht getrokken werd.
Bij de dealer 2 nieuwe slangen gehaald (â¬25,00 per stuk. SLIK. maar beter duur dan niet te koop) en alle "powerdipjes"zijn verdwenen.
Alles wat rubber is aan het inlaattraject goed controleren op beschadiging of veroudering. dus
Tot zover. Peter