19 December 2007, 22:55
abbabak schreef:BartJu schreef:Die van mij (B21A) KAN wel op benzine. Maar overzetten van LPG naar benzien, dat kost wel moeite (lees: tijd en geduld).
Ook niet erg handig dus....
Dat komt omdat de vlotterkamer van de carb eerst gevuld moet worden, vroeger had je een lpg afsluiter alleen onder de mkap. Het restant lpg verkortte de overschakeltijd dan weer. Het liefst dus rijdend overschakelen.
Ik doe overschakelen liever niet rijdend:
als ik het bv met 120 op de snelweg probeer, lekker in de toeren, dan valt ie stapsgewijs terug tot 60-70 per uur.
Tegen die tijd zet ik m in de tussenstand, en trekt ie weer. Weer naar de B-stand valt ie terug. En op den duur zelfs stil.
Na minuut of 15 rust op B-stand start ie meestal weer alsof er niets aan de hand is.
Rijdend omzetten is dus zeker niet handig, beter even langs de kant. Pauze houden....
Dus tips zijn welkom, een afsteldag anders ook wel....
OP benzine loopt ie verder trouwens prima, al vond ie het maandag na twee dagen rust wat lastig met de kou (en dat in garage). Startte wel goed, maar wilde niet lekker lopen, erg kritisch met choke (te min: wil afslaan, te veel: stokt, verzuipt).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005