25 November 2007, 12:34
Haai Daanheijn,
Even voor de duidelijkheid, ik heb geen backfire problemen gehad hoor.
Ik heb auto vrijdag teruggehaald en het is nu dik voor elkaar. De auto start en rijdt zowel op gas als op benzine prima!
Overschakelen van lpg naar benzine en terug gaat zowel bij stilstand als rijdend ook perfect.
Ik moet nog even een overdrukklepje in het luchtfilterhuis maken zodat bij een eventuele toekomstige backfire het hele sysyteem niet wordt opgeblazen.
Ik heb dit bij een vorige 240 al eens gedaan door er een dekseltje van een waterdichte wandcontactdoos in te monteren. Werkt prima.
In dit LPG systeem zit een plunjer die de luchtweger in de "open" stand zet als de LPG staat ingeschakeld. Of dit de kans op schade bij backfire verminderd weet ik niet. De klepspeling is OK en ik heb nieuwe originele Volvo bougies en kabels geplaatst om gezeik te vermijden.
De installatie heb ik laten plaatsen bij 2M in Tilburg. Kostte ⬠1250,00 incl een scharnierende nummerplaat met daarachter het vulnippel. Dat is incl. BTW, afmelden RDW.
Ondanks dat het niet in 1 keer perfect was ben ik toch heel tevreden. Ze hadden misschien wat langer moeten proefrijden bij de eerste aflevering maar na een week is alles toch netjes opgelost. Het was geen onkunde maar dit project liep duidelijk net even anders dan anders. Ik kende deze firma al langer, het zijn correcte lui zich netjes aan afspraken houden. Daarom heb ik hen ook gekozen.
Ik begrijp jullie opmerking over de positie van het gasmengstuk niet helemaal.
OP de balg beteken dat hij onder het inlaatspruitstuk hangt. Vlak onder de Gasklep. Dichter bij het inlaatspruitsuk kan toch niet? Mijn auto heeft geen turbo, misschien dat daar de verwarring zit?
Verder heb ik bij de inbouwer een Flashlube systeem gekocht. Het nippel zit precies in het midden van het inlaatspruitstuk dus het smeermiddel wordt mooi over de cilinders verdeeld. Ben benieuwd of dit werkt.
Groeten,
Peter (Volvopeer)
Even voor de duidelijkheid, ik heb geen backfire problemen gehad hoor.
Ik heb auto vrijdag teruggehaald en het is nu dik voor elkaar. De auto start en rijdt zowel op gas als op benzine prima!
Overschakelen van lpg naar benzine en terug gaat zowel bij stilstand als rijdend ook perfect.
Ik moet nog even een overdrukklepje in het luchtfilterhuis maken zodat bij een eventuele toekomstige backfire het hele sysyteem niet wordt opgeblazen.
Ik heb dit bij een vorige 240 al eens gedaan door er een dekseltje van een waterdichte wandcontactdoos in te monteren. Werkt prima.
In dit LPG systeem zit een plunjer die de luchtweger in de "open" stand zet als de LPG staat ingeschakeld. Of dit de kans op schade bij backfire verminderd weet ik niet. De klepspeling is OK en ik heb nieuwe originele Volvo bougies en kabels geplaatst om gezeik te vermijden.
De installatie heb ik laten plaatsen bij 2M in Tilburg. Kostte ⬠1250,00 incl een scharnierende nummerplaat met daarachter het vulnippel. Dat is incl. BTW, afmelden RDW.
Ondanks dat het niet in 1 keer perfect was ben ik toch heel tevreden. Ze hadden misschien wat langer moeten proefrijden bij de eerste aflevering maar na een week is alles toch netjes opgelost. Het was geen onkunde maar dit project liep duidelijk net even anders dan anders. Ik kende deze firma al langer, het zijn correcte lui zich netjes aan afspraken houden. Daarom heb ik hen ook gekozen.
Ik begrijp jullie opmerking over de positie van het gasmengstuk niet helemaal.
OP de balg beteken dat hij onder het inlaatspruitstuk hangt. Vlak onder de Gasklep. Dichter bij het inlaatspruitsuk kan toch niet? Mijn auto heeft geen turbo, misschien dat daar de verwarring zit?
Verder heb ik bij de inbouwer een Flashlube systeem gekocht. Het nippel zit precies in het midden van het inlaatspruitstuk dus het smeermiddel wordt mooi over de cilinders verdeeld. Ben benieuwd of dit werkt.
Groeten,
Peter (Volvopeer)