24 November 2007, 16:41
er is ook wel een verklaring voor het feit dat de witte rook ophoudt als de auto even gelopen heeft;
de auto wordt warm uitgezet,er is geen druk meer in de cilinders,het koelsysteem heeft nog wel druk.
deze druk perst wat koelvloeistof je cilinder in en dat wordt s'morgens eerst opgerookt
als je nu een stevig lek hebt kan je zelfs een waterslot krijgen dwz de zuiger wordt door je startmotor omhoog bewogen en kan niet verder omdat vloeistof niet samendrukbaar is.
het resultaat kan een verbrandde starter zijn als je dit niet doorhebt en de sleutel vasthoudt.
gelukkig is dit bij jou niet het geval want hij start er nog gewoon op.
verder kan je als de motor loopt kijken of e luchtbellen in je expansievat opkomen (die worden veroorzaakt door verbrandingsgassen die door het lek in je koelwater terecht komen)
soms gooit een motor zijn koelwater er ook met grote hoeveelheden uit als het lek dusdanig groot is dat je koelsys. de proporties krijgt van en bubbelbad.
in ieder geval is het goed dat je hem wegbrengt en niet doormoddert tot erger, succes.
de auto wordt warm uitgezet,er is geen druk meer in de cilinders,het koelsysteem heeft nog wel druk.
deze druk perst wat koelvloeistof je cilinder in en dat wordt s'morgens eerst opgerookt
als je nu een stevig lek hebt kan je zelfs een waterslot krijgen dwz de zuiger wordt door je startmotor omhoog bewogen en kan niet verder omdat vloeistof niet samendrukbaar is.
het resultaat kan een verbrandde starter zijn als je dit niet doorhebt en de sleutel vasthoudt.
gelukkig is dit bij jou niet het geval want hij start er nog gewoon op.
verder kan je als de motor loopt kijken of e luchtbellen in je expansievat opkomen (die worden veroorzaakt door verbrandingsgassen die door het lek in je koelwater terecht komen)
soms gooit een motor zijn koelwater er ook met grote hoeveelheden uit als het lek dusdanig groot is dat je koelsys. de proporties krijgt van en bubbelbad.
in ieder geval is het goed dat je hem wegbrengt en niet doormoddert tot erger, succes.