16 October 2007, 10:25
ik heb dit net achter de rug dus even denken wat de prijsjes ook al weer waren (uit t hoofd)
Volvo dealer prijzen incl. BTW:
- koppakking rond de â¬55,-
- kopbouten 10 stuks à â¬7,50 per stuk
- inlaatpakking ongeveer â¬15,-
- uitlaatpakking ongeveer â¬15,-
- klepdekselpakking: â¬10,-
bij de lokale revisiemeneer:
- kop afpersen â¬50,-
- kop vlakken: â¬50,-
(zonder bon trouwens!)
Laat m EERST afpersen voordat je meer werk (tapeinden vervangen etc) er aan laat doen. Als ie lek blijkt kun je tenminste zonder veel kosten op zoek naar een (ruil)kop.
Distributieriem (inclusief nieuwe spanrol) heb ik bij FCPgroton.com vandaan. Die zijn goedkoop alhoewel er nog wel shipment en inklaringskosten (geen EU-land. reken op 20% voor shipment en 20% voor inklaringskosten dan heb je een indicatie) bijkomen. Maar de dollar staat nu echt zeer gunstig dus als je wat meer besteld loont het zeker. Ik heb daar meteen een nieuwe waterpomp, nieuwe vuldoprubber (drogen altijd uit), alle v-riemen, nokkenaskeerring, en nog vanalles besteld. Aan te raden is wel de snelste manier van verzenden te kiezen. Wel wat duurder maar het prijsverschil is het wel waard. De boot wil er nog wel eens heeeeeel lang over doen heb ik gemerkt.
Benodigd gereedschap:
- Haynes Manual (altijd handig!)
- 1/2 inch doppenset met stevige ratel
- momentsleutel
- schraper om de resten van de oude pakking te verwijderen (niet duur, â¬10 tot â¬15 maar wel HEEL handig)
- 'gasket-remover', chemisch middel in spuitbus waarmee je alle resten inspuit en daarna met de schraper verwijderd. gewoon veel makkelijker waardoor de kans op krassen op je aansluitvlak vermindert.
Volvo dealer prijzen incl. BTW:
- koppakking rond de â¬55,-
- kopbouten 10 stuks à â¬7,50 per stuk
- inlaatpakking ongeveer â¬15,-
- uitlaatpakking ongeveer â¬15,-
- klepdekselpakking: â¬10,-
bij de lokale revisiemeneer:
- kop afpersen â¬50,-
- kop vlakken: â¬50,-
(zonder bon trouwens!)
Laat m EERST afpersen voordat je meer werk (tapeinden vervangen etc) er aan laat doen. Als ie lek blijkt kun je tenminste zonder veel kosten op zoek naar een (ruil)kop.
Distributieriem (inclusief nieuwe spanrol) heb ik bij FCPgroton.com vandaan. Die zijn goedkoop alhoewel er nog wel shipment en inklaringskosten (geen EU-land. reken op 20% voor shipment en 20% voor inklaringskosten dan heb je een indicatie) bijkomen. Maar de dollar staat nu echt zeer gunstig dus als je wat meer besteld loont het zeker. Ik heb daar meteen een nieuwe waterpomp, nieuwe vuldoprubber (drogen altijd uit), alle v-riemen, nokkenaskeerring, en nog vanalles besteld. Aan te raden is wel de snelste manier van verzenden te kiezen. Wel wat duurder maar het prijsverschil is het wel waard. De boot wil er nog wel eens heeeeeel lang over doen heb ik gemerkt.
Benodigd gereedschap:
- Haynes Manual (altijd handig!)
- 1/2 inch doppenset met stevige ratel
- momentsleutel
- schraper om de resten van de oude pakking te verwijderen (niet duur, â¬10 tot â¬15 maar wel HEEL handig)
- 'gasket-remover', chemisch middel in spuitbus waarmee je alle resten inspuit en daarna met de schraper verwijderd. gewoon veel makkelijker waardoor de kans op krassen op je aansluitvlak vermindert.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"