8 August 2007, 23:44
Ja, de vlamdover is een zeefje, in wat voor een vorm dan ook. Lijkt op een propje staaldraad, stuk Brillo-spons, of een mooi rondje met perfecte gaatjes (zeef).
Bij de 850 ook een bekend 'probleem' dat deze verstopt. Officiele Volvo modificatie was: verwijderen van het zeefje.
Overigens is verstopping van de vlamdover en olie door de vuldop meestal het gevolg van een te hoge carterdruk. Reinig de olieafscheider (de zwarte pot op je onderblok waar de slang met vlamdover uitkomt) en bijbehorende slangen.
Ook kan de rubber onder de vuldop hard zijn geworden (indien van toepassing) waardoor deze niet meer goed afdicht. Vervangen dus.
Gr
Bij de 850 ook een bekend 'probleem' dat deze verstopt. Officiele Volvo modificatie was: verwijderen van het zeefje.
Overigens is verstopping van de vlamdover en olie door de vuldop meestal het gevolg van een te hoge carterdruk. Reinig de olieafscheider (de zwarte pot op je onderblok waar de slang met vlamdover uitkomt) en bijbehorende slangen.
Ook kan de rubber onder de vuldop hard zijn geworden (indien van toepassing) waardoor deze niet meer goed afdicht. Vervangen dus.
Gr

Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter