10 July 2007, 21:30
Hmm.. De 850 heeft ook zo'n vlamdover en die verstopt ook nog wel eens (met alle gevolgen van dien: de moeilijst bereikbare keerring klapt er dan uit :-\). Een aantal jaren later is door Volvo besloten om deze vlamdover maar weg te laten, als officiele modificatie. Ook zie je bij veel LPG installaties dat de vlamdover weggelaten wordt.
Ik heb begrepen dat de vlamdover bij een backfire moet voorkomen dat de vlam het carter in slaat. Waarom het dan juist bij gasinbouwers wordt weggelaten is me een raadsel.
Maar mijn eigenlijke vraag: kun je dat ding bij de 240 niet beter ook gewoon weglaten?
Gr ???
Ik heb begrepen dat de vlamdover bij een backfire moet voorkomen dat de vlam het carter in slaat. Waarom het dan juist bij gasinbouwers wordt weggelaten is me een raadsel.
Maar mijn eigenlijke vraag: kun je dat ding bij de 240 niet beter ook gewoon weglaten?
Gr ???
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter