2 July 2007, 22:30
ik had het ook, een nieuwe rubber ring heeft geholpen, evenals het bijbuigen van de lipjes zodat ie wat vaster klemt. Alleen heb ik het idee dat er bij mij minder druk in het carter was.
Paar maanden later ging de seal van de nokkenas stuk, kwam olie uit gedrupt, niet al te veel.
Ik zou vlug de carterventilatie controleren, eerst beginnen bij de "zeef" die in de slang zit die zit ergens tussen de runners van het inlaatspruitstuk (bij en B230F, ik weet niet hoe dat bij een B230E is). Die kan goed dichtzitten.
Volgende stap is de plastic box die onder het inlaatspruitstuk, die gaan ook nog wel eens dichtzitten.
Als je te lang doorrijd kunnen nog meer seals kapot gaan.
Paar maanden later ging de seal van de nokkenas stuk, kwam olie uit gedrupt, niet al te veel.
Ik zou vlug de carterventilatie controleren, eerst beginnen bij de "zeef" die in de slang zit die zit ergens tussen de runners van het inlaatspruitstuk (bij en B230F, ik weet niet hoe dat bij een B230E is). Die kan goed dichtzitten.
Volgende stap is de plastic box die onder het inlaatspruitstuk, die gaan ook nog wel eens dichtzitten.
Als je te lang doorrijd kunnen nog meer seals kapot gaan.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni