12 April 2007, 22:00
Rubicon schreef:Nou startte ie helemaal niet meer :'(nou wat een ellende. succes ermee!
Op het einde van mijn straat zit een kleine, totaal onbekende garage. Was er al eens langsgefietst om er wat meer over te weten te komen, maar net dan was ie dicht. Nu dacht ik, ik probeer het nog eens, met de Volvo. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.
Twee uur ... en een bezoek van de Wegenwacht later had ik de motor lopend gekregen. Eerst maar eens langs die garage. En wat bleek: gerund door een bijna bejaard echtpaar, die jà à ren met zo'n 240 hebben gereden. Die auto's kenden ze vanbuiten. Prachtig toch, beter had ik me niet kunnen voorstellen. Jammer genoeg zitten ze wel aardig volgeboekt (die man doet daar ook alles op zijn eentje), maar ik heb wel een afspraak voor de 23ste april.
Nu nog een auto versieren voor volgende week.. Maar fantastisch zeg, een Volvo-kenner zowat op de hoek. Ik voel gewoon dat mijn 240 daar in goede handen zal zijn. En auto brengen en lekker 5 minuutjes naar huis wandelen ;D
Ondertussen blijkt wel dat de motor niet alleen te rijk loopt, maar dat het varieert. Het ene moment krijgt ie bijna geen benzine meer, het andere moment te veel. De benzinepomp maakt wel wat lawaai, zou het daaraan kunen liggen? Wegenwacht wist alleen te bedenken dat er vocht in de ontsteking moest zitten (uitlaat ploft bij het starten), maar geloof niet dat dat de oorzaak van de problemen is. Hele ontsteking is nog maar vervangen, het is al dagen zomers weer en verklaart ook niet dat ie blijft stilvallen als de motor warm en droog is.

Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Lomp maar lekker.