9 April 2007, 12:13
Marc vd Marel schreef:http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/En...ctionFault
Hier nog meer foutcode abracadabra in een lastig leesbare tabel, ik snap er ongeveer dit van:
Voor LH 2.4 betekent 2-3-1 "Fuel trim (lambda control) too lean or too rich at part load" past zo te zien bij problemen tijdens het rijden, niet bij stationair afslaan.
Oorzaken:
If too lean: air leaks, low fuel pressure, bad sensor
If too rich: high fuel press., leaking injector
Symptomen:
Engine stops when starting from cold; high fuel use or various driving problems
De EZ116K 2-2-4 code is zonder gevolgen.
Dus laat de garage de motor even proefdraaien en de lambdawaardes meten, dan weet je of ie te rijk of te arm draait, en hebben ze weer een piste, allez mannekes.
Je zou toch zeggen dat een Volvo garage een B230F uit 1993 feilloos hoort te diagnosticeren in pak-m-beet 15 minuten? Deze is ook nog in de 740 en de 940 gebruikt, dat zullen toch een kleine half miljoen auto's zijn.
He zeg, wat je daar gevonden hebt lijkt inderdaad precies op wat er aan de hand is. Ik geloof wel dat ze zelf al de conclusie hebben gemaakt dat de motor te rijk loopt. Hij krijgt bij het starten nl. veel te veel benzine en dreigt te verzuipen. Vandaar het gas geven na het starten en in zijn stationair, anders valt ie stil. En tja... blijkbaar valt mijn B230F niet in de categorie 'snel te diagnosticeren' (en of het dan aan de auto of aan de garage ligt, laten we maar in het midden

![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)