8 April 2007, 21:23
Anton Folkeringa schreef:Hierbij enkele mogelijkheden voor de oplossing van dit probleem:
- CIS-klep, is hiervoor al genoemd, regelt het stationair toerental (Constant Idle Speed), deze uitbouwen en de ingebouwde roterende klep gangbaar maken
- BDP-gever (Bovenste Dode Punt-gever), geeft een puls aan de ontstekingsunit bij het bereiken van BDP. Dit is een zwak punt bij de 240/245 , heb ik al vaak moeten vervangen. Is te zien aan foutcode 2-1-4 (testdraad van storingsmelder op pin 6, ontstekingsuitlezing).
Als de BDP-gever niet goed functioneert dan zijn de klachten zoals jij ze omschrijft.
Ik vermoed dat het in de BDP-gever zit, deze is simpel te vervangen, zit op vliegwielhuis met 1 M6-boutje vast. Te bereiken vanuit de motorruimte.
Succes,
Anton Folkeringa
Mja, maar ik heb alleszins niet de foutcode 2-1-4. Of kan het ook aan de BDP liggen zonder dat een code dat aangeeft?
Op 2 lees ik wel 2-3-1 uit; "fuel system compensating for rich or lean mixture at cruise" (geen idee wat dat betekent..),
Op 6 heb ik 2-2-4; Coolant temperature sensor is faulty. Dat wist ik inmiddels, die gingen ze later nog vervangen, maar lijkt me sterk dat dat de oorzaak is van de problemen?
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)