8 April 2007, 18:06
Hierbij enkele mogelijkheden voor de oplossing van dit probleem:
- CIS-klep, is hiervoor al genoemd, regelt het stationair toerental (Constant Idle Speed), deze uitbouwen en de ingebouwde roterende klep gangbaar maken
- BDP-gever (Bovenste Dode Punt-gever), geeft een puls aan de ontstekingsunit bij het bereiken van BDP. Dit is een zwak punt bij de 240/245 , heb ik al vaak moeten vervangen. Is te zien aan foutcode 2-1-4 (testdraad van storingsmelder op pin 6, ontstekingsuitlezing).
Als de BDP-gever niet goed functioneert dan zijn de klachten zoals jij ze omschrijft.
Ik vermoed dat het in de BDP-gever zit, deze is simpel te vervangen, zit op vliegwielhuis met 1 M6-boutje vast. Te bereiken vanuit de motorruimte.
Succes,
Anton Folkeringa
- CIS-klep, is hiervoor al genoemd, regelt het stationair toerental (Constant Idle Speed), deze uitbouwen en de ingebouwde roterende klep gangbaar maken
- BDP-gever (Bovenste Dode Punt-gever), geeft een puls aan de ontstekingsunit bij het bereiken van BDP. Dit is een zwak punt bij de 240/245 , heb ik al vaak moeten vervangen. Is te zien aan foutcode 2-1-4 (testdraad van storingsmelder op pin 6, ontstekingsuitlezing).
Als de BDP-gever niet goed functioneert dan zijn de klachten zoals jij ze omschrijft.
Ik vermoed dat het in de BDP-gever zit, deze is simpel te vervangen, zit op vliegwielhuis met 1 M6-boutje vast. Te bereiken vanuit de motorruimte.
Succes,
Anton Folkeringa
Nu Volvo V70 D5 maar ooit weer een 240