17 October 2006, 15:13
wat een reacties zeg!
Ik ben trouwens niet helemaal nieuw in het forum, ik was een tijdje geleden met het ombouwen van een 242 naar een modernere versie (B230K motor & M47 versnellingsbak). Verder heb ik een tijdje geleden ook mijn volvo op dit forum te koop gezet wegens emigratie Australie.
Dus de laatste tijd heb ik niet erg veel gepost, 1 vanwege de verkoop van de Volvo en 2 vanwege de verhuizing!
Maar goed, nu heb ik dus weer een auto gekocht. Eerlijk gebied me trouwens wel te zeggen dat na 3 Volvo's het nu geen Volvo is maar een 1992 Mitsubishi Pajero, HOPLA EN METEEN AFGESTRAFT! Omdat het zo'n algemeen probleem is dacht ik dat het hier ook wel thuis hoorde (toch webmeester? :roll: )
Ik heb trouwens net wat gegoogled en ik heb de volgende uitspraken gevonden:
- rook bij accelleratie zuiger veren probleem
- rook bij decelleratie "valve stem seals" probleem
Een mogelijke test:
droge compressie test
daarna een "natte"compressie test (een thee lepel olie in de opening van de bougie gieten). Als de compressie aanzienlijk verbeterd (10-15%) dan zijn de zuiger veren kaduuk anders zijn het de keringen bij de kleppen.
Dit kan bevestigd worden door een leakdown test (je zet hier druk op de cilinder) maar die is een beetje te duur om even te kopen.
Concluderend: ik ga denk ik een compressie test setje halen en testen!
Ik ben trouwens niet helemaal nieuw in het forum, ik was een tijdje geleden met het ombouwen van een 242 naar een modernere versie (B230K motor & M47 versnellingsbak). Verder heb ik een tijdje geleden ook mijn volvo op dit forum te koop gezet wegens emigratie Australie.
Dus de laatste tijd heb ik niet erg veel gepost, 1 vanwege de verkoop van de Volvo en 2 vanwege de verhuizing!
Maar goed, nu heb ik dus weer een auto gekocht. Eerlijk gebied me trouwens wel te zeggen dat na 3 Volvo's het nu geen Volvo is maar een 1992 Mitsubishi Pajero, HOPLA EN METEEN AFGESTRAFT! Omdat het zo'n algemeen probleem is dacht ik dat het hier ook wel thuis hoorde (toch webmeester? :roll: )
Ik heb trouwens net wat gegoogled en ik heb de volgende uitspraken gevonden:
- rook bij accelleratie zuiger veren probleem
- rook bij decelleratie "valve stem seals" probleem
Een mogelijke test:
droge compressie test
daarna een "natte"compressie test (een thee lepel olie in de opening van de bougie gieten). Als de compressie aanzienlijk verbeterd (10-15%) dan zijn de zuiger veren kaduuk anders zijn het de keringen bij de kleppen.
Dit kan bevestigd worden door een leakdown test (je zet hier druk op de cilinder) maar die is een beetje te duur om even te kopen.
Concluderend: ik ga denk ik een compressie test setje halen en testen!