17 October 2006, 08:48
Als de motor stationair staat te draaien dan heeft deze een hoog motorvaccuum. De gasklep staat dicht en toch wil de motor lucht aanzuigen. Ze trekt dan behoorlijk aan alle onderdelen en als daar versleten onderdelen tussenzitten dan zullen deze olie doorlaten. Vermoedelijk heb je er ook last van als je op de snelweg hoog in toeren het gas loslaat ?
Aandachtspunten zijn:
de afdichtingen van de kleppen (de kop moet daarvoor van de motor af)
De koppakking, al is dit wel de laatste verdachte
En de zuigerveren. Je kan daarvoor de oliedop van het kleppendeksel losnemen en kijken of er erg veel gassen uit ontsnappen.
Verder kan je nog controleren of de carterventilatie (onder inlaat spruitstuk, zwart kastje aan blok) wel vrij is.
Ik vermoed dat je bij de horde koprevisie mensen hoort voor een paar nieuwe klepgeleiders met afdichthoedjes.
Aandachtspunten zijn:
de afdichtingen van de kleppen (de kop moet daarvoor van de motor af)
De koppakking, al is dit wel de laatste verdachte
En de zuigerveren. Je kan daarvoor de oliedop van het kleppendeksel losnemen en kijken of er erg veel gassen uit ontsnappen.
Verder kan je nog controleren of de carterventilatie (onder inlaat spruitstuk, zwart kastje aan blok) wel vrij is.
Ik vermoed dat je bij de horde koprevisie mensen hoort voor een paar nieuwe klepgeleiders met afdichthoedjes.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl