27 September 2006, 15:40
Mij zijn olieproblemen helemaal niet bekend ?
Wel nokkenasproblemen. De nokkenassen krijgen te laat smering en zijn gevoelig voor de onderhoudsintervallen. De B28's zijn daar alweer minder gevoelig voor.
LPG heeft een positief effect op olieverbruik: de olie wordt niet verdund met brandstof en de oliefilm op de zuiger wordt niet opgelost.
Maar ook een negatief effect. Een motor draaiend op LPG zou wat eerder versleten kunnen zijn door de hogere temperaturen. Ook hebben de cilinderkoppakkingen en de kop zelf het wat zwaarder.
Je zult de auto gewoon moeten beoordelen.
Wel nokkenasproblemen. De nokkenassen krijgen te laat smering en zijn gevoelig voor de onderhoudsintervallen. De B28's zijn daar alweer minder gevoelig voor.
LPG heeft een positief effect op olieverbruik: de olie wordt niet verdund met brandstof en de oliefilm op de zuiger wordt niet opgelost.
Maar ook een negatief effect. Een motor draaiend op LPG zou wat eerder versleten kunnen zijn door de hogere temperaturen. Ook hebben de cilinderkoppakkingen en de kop zelf het wat zwaarder.
Je zult de auto gewoon moeten beoordelen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl