14 August 2025, 16:41
(14 August 2025, 07:25)Marc1970 schreef: Gaan we er stiekem van uit dat de vonk-kant werkt. Dan zal de computer ook brandstof gaan toevoegen. Eigenlijk zou dat altijd wel ergens moeten ontbranden in de vorm van knallen, poefen of ploffen, zeker bij volgas tijdje doordraaien met de startmotor. Heb je dit al geprobeerd?Dank voor de reactie, ik hoor ruik en zie dat er benzine in de cilinders komt. Wanneer ik start zonder bougie in een van de cilinders dan poeft daar ook brandstofmengsel uit. Ik ga komende dagen uitzoeken of ik de ECU computer kan uitlezen. Wordt vervolgd.
Dingen die de brandstofkant kunnen verpesten zijn de luchtmassameter (starten met de stekker eraf, noodloop), het vacuumtonnetje voorop de injectorrail (benzine in vacuumslang), valse lucht via losse slangen, temperatuursensor, stationair regelklep, distributieriem, aardepunt injectors, benzinefilter enz etc.
De ECU computer weet niet alles maar kan wel wat richting geven aan het zoekproces. Lees de codes eens uit, volgens de hier beschreven Diagnostic Test Mode (DTM) 1: https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineO...sticCodesi