5 January 2025, 19:54
Weer een late reactie, maar interval neemt al fors af!
LPG tanks in serie zetten zoals beschreven, ik heb mijn twijfels.
Je zult bij tanken dan de afnamekraam van de eerste tank (vanaf vuller) open moeten zetten om ook twee te vullen. Mag dat? Geen idee?
Je rijdt de tweede tank geleidelijk leeg, en de eerste zou m dan moeten vullen. Mogelijk doet ie dat inderdaad, maar alleen zolang de druk in tank 1 hoger is dan in tank 2. Daarbij zal tank 1 ook door de 80% vuller heen moeten drukken. Gevoelsmatig dus minder effectief dan een pomp die ze volduwt. Ik vermoed dat je niet alle LPG van beide tanks effectief kunt gebruiken zo.
En waarom zou je het zo doen? Met 1 vuller mag je twee tanks gelijktijdig vullen. Met een terugslag erin kun je ze ook gewoon gezamenlijk leeg rijden? Enige nadeel is dat je iets meer leidingen en koppelingen nodig hebt.
LPG tanks in serie zetten zoals beschreven, ik heb mijn twijfels.
Je zult bij tanken dan de afnamekraam van de eerste tank (vanaf vuller) open moeten zetten om ook twee te vullen. Mag dat? Geen idee?
Je rijdt de tweede tank geleidelijk leeg, en de eerste zou m dan moeten vullen. Mogelijk doet ie dat inderdaad, maar alleen zolang de druk in tank 1 hoger is dan in tank 2. Daarbij zal tank 1 ook door de 80% vuller heen moeten drukken. Gevoelsmatig dus minder effectief dan een pomp die ze volduwt. Ik vermoed dat je niet alle LPG van beide tanks effectief kunt gebruiken zo.
En waarom zou je het zo doen? Met 1 vuller mag je twee tanks gelijktijdig vullen. Met een terugslag erin kun je ze ook gewoon gezamenlijk leeg rijden? Enige nadeel is dat je iets meer leidingen en koppelingen nodig hebt.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005