12 February 2024, 09:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 February 2024, 09:01 door Marc1970.)
Gevoelig, maar het kan een kleinigheidje zijn. Systeem werd geleverd in de benzinegorgelende toppowerrrrrr modellen, het is geen rommel. Ik heb wel s een Benz op gang geholpen door alleen maar de stuwschijf van de luchtweger te centreren met drie snippertjes papier (meer K jet kunstjes kan ik niet).
Ombouwen is ook weer gedoe, maar als je allebei de blokken compleet bij elkaar hebt, overzichtelijk en goed te doen met een eigenlijk alleen een nieuwe spruitstukpakking. Het carb ding is verwarmd, misschien moet je koelwaterpoorten in de kop ontdoen van pluggen als je dat wilt benutten (helpt tegen de nare bevroren gasklep).
Oh ja, als je op benzine wilt starten heb je een choke kabel en knop nodig!
In Haynes staan wel de pompdrukken van diverse systemen en bouwjaren, ik dacht dat de intankpomp aardig dezelfde druk levert als de vlotternaald in de carb aankan.
Ombouwen is ook weer gedoe, maar als je allebei de blokken compleet bij elkaar hebt, overzichtelijk en goed te doen met een eigenlijk alleen een nieuwe spruitstukpakking. Het carb ding is verwarmd, misschien moet je koelwaterpoorten in de kop ontdoen van pluggen als je dat wilt benutten (helpt tegen de nare bevroren gasklep).
Oh ja, als je op benzine wilt starten heb je een choke kabel en knop nodig!
In Haynes staan wel de pompdrukken van diverse systemen en bouwjaren, ik dacht dat de intankpomp aardig dezelfde druk levert als de vlotternaald in de carb aankan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969