11 February 2024, 18:18
Iets met dubbele brandstoftoevoer? Je kan wat proberen door bv. de LPG te saboteren, stekkertjes van de afsluiters dan blijven ze 100% dicht.
optie 3: Het carburateur inlaatspruitstuk erop zetten, de injector gaten afdichten met muntjes oid, controleren of de benzinepomp aandrijfnok op de hulpas is geslepen (eigenlijk eerst doen), benzinepomp erop (bij afwezigheid hulpas-nok zou de intankpomp ook aardig werken), gasklep aansluiten. Voor de LPG vooral een ander mengstuk zoeken.
De koppelomvormer van de automaat gaat dit niet waarderen, die is vrij specifiek voor de vermogenscurve van de B21E. De naald in de B21A carb zal bij belasting minder brandstof doorlaten dan de B21E nokkenas en compressie wil hebben, een pingeltje her en der is te verwachten.
optie 3: Het carburateur inlaatspruitstuk erop zetten, de injector gaten afdichten met muntjes oid, controleren of de benzinepomp aandrijfnok op de hulpas is geslepen (eigenlijk eerst doen), benzinepomp erop (bij afwezigheid hulpas-nok zou de intankpomp ook aardig werken), gasklep aansluiten. Voor de LPG vooral een ander mengstuk zoeken.
De koppelomvormer van de automaat gaat dit niet waarderen, die is vrij specifiek voor de vermogenscurve van de B21E. De naald in de B21A carb zal bij belasting minder brandstof doorlaten dan de B21E nokkenas en compressie wil hebben, een pingeltje her en der is te verwachten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969