17 March 2023, 13:22
De twee keer dat ik een bobine heb vervangen ging die haperen als ie warm werd, na een tijdje rijden. Koud geen probleem.
Tijdens het starten staat er meer volt op de bobine, en uiteraard houdt de startmotor een deel van de motor op gang (tot iets van 400 rpm).
Er staan waardes voor Breakerless Ignition System bobines in TP30432, 1,8 - 2,0 ohm primair en 8-11 kohm secundair. Als je een voorschakel-systeem hebt is, is vooral dat aspect belangrijk.
Mijn 240 heeft een tijdje met een scheve riem rondgereden, dat merkte ik uiteindelijk pas hogerop in de toeren.
Tijdens het starten staat er meer volt op de bobine, en uiteraard houdt de startmotor een deel van de motor op gang (tot iets van 400 rpm).
Er staan waardes voor Breakerless Ignition System bobines in TP30432, 1,8 - 2,0 ohm primair en 8-11 kohm secundair. Als je een voorschakel-systeem hebt is, is vooral dat aspect belangrijk.
Mijn 240 heeft een tijdje met een scheve riem rondgereden, dat merkte ik uiteindelijk pas hogerop in de toeren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969