3 July 2006, 12:26
Met versleten motor bedoel ik dat de lagers speling hebben, de zuigers kunnen nog in goede staat zijn, al zal dat ook snel verminderen omdat er een olieleiding door de drijfstang loopt en de zuigers gesmeerd worden door de olie die via de zuigerpen uit de gaatjes bij de olieschraapveer loopt.
Oliepomp kan kapot zijn. Daarom dus: meten met mano-meter. Ik heb een oliedrukmeter op mijn GT dash. Een gezonder motor heeft maar net genoeg oliedruk als ie stationair loopt. Als er ook maar een beetje slijtage aan de lagerschalen is dan kan de oliedruk al onder het minimum vallen. dat is ook niet raar want een beetje slijtage wordt snel erger door de speling en wrijving.
Meten voor het te laat is !
Oliepomp kan kapot zijn. Daarom dus: meten met mano-meter. Ik heb een oliedrukmeter op mijn GT dash. Een gezonder motor heeft maar net genoeg oliedruk als ie stationair loopt. Als er ook maar een beetje slijtage aan de lagerschalen is dan kan de oliedruk al onder het minimum vallen. dat is ook niet raar want een beetje slijtage wordt snel erger door de speling en wrijving.
Meten voor het te laat is !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl