26 November 2020, 19:41
Dag allen, bedankt voor de reacties. En Grey240Polar zeker. Alles is een stuk duidelijker geworden zo. Vandaag eindelijk de tijd gehad en de vlotter met de pomp vervangen. 3 uurtjes mee bezig geweest maar met een goed resultaat. Hij rijdt weer perfect met half lege tank en niks meer van bokken oid. Ook het gezoem van de pomp is weg. Nog wel een klein vraagje, bij de oude vlotter zat er een dopje over de ontluchtings pijp, die heb ik ook terug gemonteerd, is dit goed?
Het viel me op dat de buisjes en rubbers zelf nog wel goed waren van de vlotter, maar de bovenkant was zeer slecht. Een van de pijpjes brak zelfs toen ik de slang eraf probeerde te trekken, dus blij dat het er nu allemaal weer vers in zit. Dus het moet dan wel de pomp zijn geweest of er was een lek in de pijpjes van de vlotter bovenop. Nu alles weer afgesloten met nieuwe pakking en sluitring. Is het nog aan te raden om de bovenkant van de vlotter in te smeren met vet oid tegen het roesten of is dit overbodig? Vond het toch een beetje spannend, zo boven een open tank maar is allemaal goed gegaan.
Probleem dus opgelost.
Het viel me op dat de buisjes en rubbers zelf nog wel goed waren van de vlotter, maar de bovenkant was zeer slecht. Een van de pijpjes brak zelfs toen ik de slang eraf probeerde te trekken, dus blij dat het er nu allemaal weer vers in zit. Dus het moet dan wel de pomp zijn geweest of er was een lek in de pijpjes van de vlotter bovenop. Nu alles weer afgesloten met nieuwe pakking en sluitring. Is het nog aan te raden om de bovenkant van de vlotter in te smeren met vet oid tegen het roesten of is dit overbodig? Vond het toch een beetje spannend, zo boven een open tank maar is allemaal goed gegaan.

Probleem dus opgelost.