19 November 2020, 20:56
(18 November 2020, 23:08)EliasL schreef: Het zou heel goed kunnen dat ik iets fout heb gedaan, ben echt totaal onervaren op electrisch gebied. Ik had het via deze manier gemeten: http://cleanflametrap.com/transferPump.htm Ik had alleen niet de zekering eruit gehaald, kan dit het euvel zijn. Had de multimeter op het rechter uit einde van de 4e zekering gezet (met de zekering erin) en de andere kant op de 6 e zekering aan de linkerkant. Met motor aan kwam daar 0.26 volt uit. Maar waarschijnlijk heb ik dus wat fout gedaan. De tweede manier met de extra batterij oid snapte ik niet helemaal, dus vandaar dat ik het eerste had geprobeerd. Waar zat de fout?
Ik probeer het voor me te zien, maar het beeld is nog niet helemaal helder.
Niettemin: beide zekereingen krijgen 12V (13-14 met motor draaiend) van de ene (linker?) kant.
De andere kant gaat dan naar de plek waar het zijn werk moet doen, in dit geval de pomp.
Als je de zekering er dus nog in hebt zitten zijn de beide zijden nog 'gekoppeld'. Beide punten zijn via de zekering naar de accu gekoopeld.
Je meet dan in feite hetnetto spanningsverschil dat over de staat. Met de zekering eruit ontkoppel je de circuits, en meet je het spanningsverschil over de hele schakeling (de hele bedrading via de lange werk-lus).
Wellicht wat waarig verhaal, maar om het kort te houden: probeer het nog eens, maar dan met de zekering er we uit. Wat is resultaat dan?
Misschien niet helemaal duidelijk
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005