13 November 2020, 16:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 November 2020, 16:15 door Grey240Polar.)
(13 November 2020, 14:03)EliasL schreef: Dag allen, ten eerste bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Om terug te komen op BartJu, ik denk dat de meters wel accuraat zijn. De brandstofmeter geeft gewoon vol aan als de tank helemaal vol zit. Ook de temp meter is gewoon accuraat, af en toe een tikkeltje onder het midden maar ik denk dat dat normaal is. Auto heeft sinds mijn bezit niet stil gestaan, er wordt elke dag mee gereden. Ik tank Euro98. Handboek heb ik (nog) niet, misschien eens achteraan gaan.
Grey240Polar, bedankt voor de suggesties! Als ik de vlotter met de intank pomp vervang dan zou je dus eigenlijk alle problemen oplossen, of zie ik hier iets over het hoofd? Bij RenDparts had ik een vlotter gevonden van 52 euro, daar zitten als het goed is ook de aanzuigleidingen in? Heb wat filmpjes gevonden en het zag er wel OK uit om zelf te vervangen, hebben mensen hier slechte ervaringen mee? En is het dan ook aan te raden om net als Grey240Polar gelijk de intank pomp te vervangen?
Ik denk dat die tankinhoud inderdaad wel klopt bij nader inzien. Bedankt voor de hulp!
Om te beginnen zou ik eerst e.e.a. proberen uit te sluiten voordat ik zonder meer tot het vervangen over zou gaan.
Bij mijn vorige 245 heb ik bijv. gemeten dat er weliswaar spanning op de draden van de intankpomp stond, maar dat er geen stroom liep. Dat was voor mij het teken dat ik toch echt in de tank moest zijn, alleen bleek later dat de pomp niet defect was maar geen stroom meer kreeg a.g.v. doorgerotte bedrading.
Die prijs bij R&D is excl. BTW, maar desondanks zeker niet verkeerd. Je krijgt overigens alleen wat je op het plaatje ziet. Dus geen intankpomp, die moet dus van de bestaande sender unit worden overgezet. Dan is het wel handig dat je weet of de intankpomp werkt, en zo nee, waarom niet. Anders blijf je bezig. Voor mij was het op moment van bestellen nog niet duidelijk, vandaar dat ik voor een nieuwe intankpomp was gegaan.
Het vervangen van dat gebeuren is inderdaad niet echt moeilijk. Een beetje lastig alleen is het geheel eruit te krijgen zonder de vlotterbal kwijt te raken (wat mij dus wel gebeurde, oeps).
Ik heb uit voorzorg wel een paar zaken vantevoren nieuw aangeschaft, zoals de rubberen O-ring, borgring en een tooltje dat het verwijderen en plaatsen ervan kinderspel maakt.
Een nieuwe O-ring is sowieso aan te raden, de borgring alleen als die erg verroest is en het tooltje is niet persé noodzakelijk, maar maakt het wel erg makkelijk. Kijk eerst even hoe verroest e.e.a. eruit ziet.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47