17 April 2020, 10:37
Bovenstaande was toch een prelude naar een lekke koppakking. Het probleem zat inderdaad bij cilinder #2.
![[Afbeelding: HoOqLco.jpg?1]](https://i.imgur.com/HoOqLco.jpg?1)
Aangezien de kop niet meer te redden viel (waterkanalen waren aangevreten) moest er een andere op. Ik heb de oude kop gezien en de verkleuringen van de verbrandingskamers waren hetzelfde als die van de bougies hierboven (van rechts naar links cilinders 1 t/m 4). Op de kleppen van de tweede cilinder zat ook wat roest.
Bij een waterlek in een cilinder verwacht je een soort van stoomreiniging, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn.
![[Afbeelding: HoOqLco.jpg?1]](https://i.imgur.com/HoOqLco.jpg?1)
Aangezien de kop niet meer te redden viel (waterkanalen waren aangevreten) moest er een andere op. Ik heb de oude kop gezien en de verkleuringen van de verbrandingskamers waren hetzelfde als die van de bougies hierboven (van rechts naar links cilinders 1 t/m 4). Op de kleppen van de tweede cilinder zat ook wat roest.
Bij een waterlek in een cilinder verwacht je een soort van stoomreiniging, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47