7 September 2020, 19:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 September 2020, 20:47 door TeunTimmermans.)
Ik heb een paar weken terug de motorswap gedaan van B200F naar B230FK. Ging opzicht allemaal prima. Nu heb ik alleen het gevoel dat de motor aarzelt met optrekken. houd soms echt even in met klimmen in de toeren lijkt wel.
Specs:
1992 240 polar estate
240 kabelboom (alles gedaan wat nodig is voor een swap)
1997/98 B230 FK
16T turbo op 0,8 bar https://www.turbomeck.se/node/160
A nokkenas
Oliekoeler op koelwater
Chip van boostinbilly in de 984 ECU (die ecu is er nu uit ivm codes) Nu een 962 ecu erin en geen codes meer.
Wasted spark Buchka
940 grote radiator en intercooler met e-fan netjes op de ecu bedraad.
Daarnaast is een aantal keer het lambda lampje gaan branden. Uitlezen OBD geeft storing: Mengel te arm/rijk tijdens stationair en tijdens deellast. Na veel storingszoeken toch maar eens een andere ecu eraan gehangen, nu al 200km zonder codes of lampje. Het aarzelende blijft echter. Ook heb ik het gevoel dat de auto heel wisselend stationair loopt. Toerental blijft redelijk gelijk, maar de motor loopt soms bokkig rond.
Nu zoek ik eigelijk iemand die gewoon eens een ochtend/middag met mij naar de motor kan kijken/sleutelen. Forums en zoeken is leuk, maar de motor echt horen lopen en er iemand bij hebben (met een frisse blik) werkt toch het beste. Ik kan hier natuurlijk gewoon een vergoeding voor geven.
Voor iemand met ervaring zou het niet moeilijk moeten zijn. Alle slangen/leidingen zijn nieuw, kop is gereviseerd, turbo is nieuw, buchka wasted spark, Verstelbare nokkenaspoelie, regelbare brandstofdrukregelaar, nieuwe intankpomp, (eigenlijk allemaal dingen die gewoon nodig waren voor een goede swap) Ik ben nu wel klaar met de partscannon.
Specs:
1992 240 polar estate
240 kabelboom (alles gedaan wat nodig is voor een swap)
1997/98 B230 FK
16T turbo op 0,8 bar https://www.turbomeck.se/node/160
A nokkenas
Oliekoeler op koelwater
Chip van boostinbilly in de 984 ECU (die ecu is er nu uit ivm codes) Nu een 962 ecu erin en geen codes meer.
Wasted spark Buchka
940 grote radiator en intercooler met e-fan netjes op de ecu bedraad.
Daarnaast is een aantal keer het lambda lampje gaan branden. Uitlezen OBD geeft storing: Mengel te arm/rijk tijdens stationair en tijdens deellast. Na veel storingszoeken toch maar eens een andere ecu eraan gehangen, nu al 200km zonder codes of lampje. Het aarzelende blijft echter. Ook heb ik het gevoel dat de auto heel wisselend stationair loopt. Toerental blijft redelijk gelijk, maar de motor loopt soms bokkig rond.
Nu zoek ik eigelijk iemand die gewoon eens een ochtend/middag met mij naar de motor kan kijken/sleutelen. Forums en zoeken is leuk, maar de motor echt horen lopen en er iemand bij hebben (met een frisse blik) werkt toch het beste. Ik kan hier natuurlijk gewoon een vergoeding voor geven.
Voor iemand met ervaring zou het niet moeilijk moeten zijn. Alle slangen/leidingen zijn nieuw, kop is gereviseerd, turbo is nieuw, buchka wasted spark, Verstelbare nokkenaspoelie, regelbare brandstofdrukregelaar, nieuwe intankpomp, (eigenlijk allemaal dingen die gewoon nodig waren voor een goede swap) Ik ben nu wel klaar met de partscannon.