20 March 2020, 13:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 March 2020, 17:38 door Grey240Polar.)
Tijd voor een updeetje...
Afgezien van controle van de bougies en werking van de intank-pomp nog niets gedaan. Beide zaken waren OK.
Wat ik bij dit probleem niet goed begrijp is waarom het alleen maar kort na de start fout kan gaan.
Even kort: de start zelf is NIET het probleem, dat gaat steeds goed, maar het wat er in de seconden erna gebeurt als ik het gaspedaal met rust laat is wisselend.
Het lijkt erop dat de ECU meteen na de start de stationairklep vaak niet of niet juist aanstuurt met wisselende resultaten. De workaround is starten met een beetje gas bij als het dreigt fout te gaan. Maar dat zou bij een injectiemotor met 3-weg kat dus niet nodig moeten zijn.
De klep zelf verdenk ik niet, die werkt nl. prima onder alle omstandigheden als de motor eenmaal loopt.
Ik ben me daarom maar aan het verdiepen in de materie en vond hier een complete service manual voor de LH2.4 Jetronic in de 240 die ik alvast even wilde delen.
Afgezien van controle van de bougies en werking van de intank-pomp nog niets gedaan. Beide zaken waren OK.
Wat ik bij dit probleem niet goed begrijp is waarom het alleen maar kort na de start fout kan gaan.
Even kort: de start zelf is NIET het probleem, dat gaat steeds goed, maar het wat er in de seconden erna gebeurt als ik het gaspedaal met rust laat is wisselend.
Het lijkt erop dat de ECU meteen na de start de stationairklep vaak niet of niet juist aanstuurt met wisselende resultaten. De workaround is starten met een beetje gas bij als het dreigt fout te gaan. Maar dat zou bij een injectiemotor met 3-weg kat dus niet nodig moeten zijn.
De klep zelf verdenk ik niet, die werkt nl. prima onder alle omstandigheden als de motor eenmaal loopt.
Ik ben me daarom maar aan het verdiepen in de materie en vond hier een complete service manual voor de LH2.4 Jetronic in de 240 die ik alvast even wilde delen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47