8 March 2020, 10:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 March 2020, 10:15 door Grey240Polar.)
Mee eens, ik ben er ook niet zeker van dat de modificatie alleen maar met het starten te maken had. Dat relais is een bekend zwakker punt van de LH Jetronics, en kan natuurlijk ook onderweg uitvallen. Dat is mij in de ruim 35.000 km die ik sinds het terug brengen in originele staat van het relais heb gereden niet overkomen. Bij het op contact zetten primen de pompen ook netjes een seconde, dus voor mij is dit op het moment niet verdachte no.1.
Maar wat dan wel? Net een koude start gedaan. De motor sloeg aan en de stationairklep regelde eventjes naar 1200 rpm en weer terug. So far so good, maar de eerste paar seconden stationairloop gingen gepaard met wat gestotter.
Dus eigenlijk gaat de zoektocht verder. Wanneer ik weer tijd heb wil ik de bougies controleren, meten of de pomp in de tank nog draait (standaard euvels: de draaddoorvoer naar de tank sneuvelt op een gegeven moment en de pomp heeft ook niet het eeuwige leven), koelwatertempsensor, schoon maken gasklephuis... wordt vervolgd...
Maar wat dan wel? Net een koude start gedaan. De motor sloeg aan en de stationairklep regelde eventjes naar 1200 rpm en weer terug. So far so good, maar de eerste paar seconden stationairloop gingen gepaard met wat gestotter.
Dus eigenlijk gaat de zoektocht verder. Wanneer ik weer tijd heb wil ik de bougies controleren, meten of de pomp in de tank nog draait (standaard euvels: de draaddoorvoer naar de tank sneuvelt op een gegeven moment en de pomp heeft ook niet het eeuwige leven), koelwatertempsensor, schoon maken gasklephuis... wordt vervolgd...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47