7 March 2020, 15:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 March 2020, 15:42 door Grey240Polar.)
Heb ik overwogen, maar degene die er nu op zit is pas een paar jaar oud.
Bij mijn vorige 245 was de drukregelaar de oorzaak van te rijk lopen vanaf de koude start totdat de lambdasensor zijn werk ging doen (minuutje ofzo), nu zijn de symptomen echter anders.
Waar ik nou ook even aan moet denken was de bijgetrokken draad van de zekeringkast naar de pomp in de tank die ik ontdekte toen ik deze auto net had. Hierdoor draaiden de pompen altijd op contact, ook als de motor NIET liep. Dat heb ik i.v.m. de veiligheid toen heel snel hersteld naar werking uitsluitend op het brandstofrelais. Daarnaast vond ik maar liefst twee reserve relais. Dus wellicht een aanwijzing richting mijn startproblemen?
Bij mijn vorige 245 was de drukregelaar de oorzaak van te rijk lopen vanaf de koude start totdat de lambdasensor zijn werk ging doen (minuutje ofzo), nu zijn de symptomen echter anders.
Waar ik nou ook even aan moet denken was de bijgetrokken draad van de zekeringkast naar de pomp in de tank die ik ontdekte toen ik deze auto net had. Hierdoor draaiden de pompen altijd op contact, ook als de motor NIET liep. Dat heb ik i.v.m. de veiligheid toen heel snel hersteld naar werking uitsluitend op het brandstofrelais. Daarnaast vond ik maar liefst twee reserve relais. Dus wellicht een aanwijzing richting mijn startproblemen?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47