25 February 2020, 09:46
Ik rijd tussen de 1 op 7,5 en de 1 op 8,5 op LPG (zowel met B230a en B21a) benzine zal vergelijkbaar zijn.
In het verleden heb ik ook wel eens 1 op 10 gehaald op LPG met de b21a, ook pierburg carb trouwens. Soms na een afstelsessie van het 240 register liep hij weer beter/zuiniger, maar dan gaat er weer een APK overheen waar iets voor bijgesteld moest worden, of gewoon wat tijd (winter) en loopt het verbruik weer op en rijdt hij minder soepel/start weer wat slechter. Ook het LPG mengsel aan de pomp in de zomer/winter merk ik in het verbruik.
Een goede LPG afsteller in de buurt van Arnhem heb ik nog niet gevonden, die m zo kan afstellen dat hij zowel koud goed start (en waarbij de choke ook op dezelfde manier reageert als op benzine) en warm ook lekker trekt en pruttelt (en APK proof!).
Inmiddels ben ik blij als hij gewoon prima start en rijdt, en boeit het verbruik me minder
In het verleden heb ik ook wel eens 1 op 10 gehaald op LPG met de b21a, ook pierburg carb trouwens. Soms na een afstelsessie van het 240 register liep hij weer beter/zuiniger, maar dan gaat er weer een APK overheen waar iets voor bijgesteld moest worden, of gewoon wat tijd (winter) en loopt het verbruik weer op en rijdt hij minder soepel/start weer wat slechter. Ook het LPG mengsel aan de pomp in de zomer/winter merk ik in het verbruik.
Een goede LPG afsteller in de buurt van Arnhem heb ik nog niet gevonden, die m zo kan afstellen dat hij zowel koud goed start (en waarbij de choke ook op dezelfde manier reageert als op benzine) en warm ook lekker trekt en pruttelt (en APK proof!).
Inmiddels ben ik blij als hij gewoon prima start en rijdt, en boeit het verbruik me minder

Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***