30 March 2019, 22:14
Je 240 heeft twee pompen, een kleine opvoerpomp in de benzinetank die je kan missen zolang de tank halfvol is (te bereiken via de kofferbakbodem, bedrading is vaak doorgeroest zodat je ook geen benzinemeter meer hebt), en een hogedrukpomp hemelsbreed onder de kont vd linkerachterpassagier.
Die laatste hebben ze dan doorgemeten, maar hoe? Met de sleutel op II krijgt de pomp maar heel even spanning, dan is het niet gek dat je daarna niks meet. De pomp pompt in principe niet als de motor niet draait. Zolang de startmotor draait kan je beter meten.
Om het systeem te foppen, haal je het brandstofrelais eruit en zoekt op de stekker de nummertjes 30 en 87/2. Die verbind je door met een draadje. Dan zouden beide pompen moeten blijven draaien op stand II.
Die laatste hebben ze dan doorgemeten, maar hoe? Met de sleutel op II krijgt de pomp maar heel even spanning, dan is het niet gek dat je daarna niks meet. De pomp pompt in principe niet als de motor niet draait. Zolang de startmotor draait kan je beter meten.
Om het systeem te foppen, haal je het brandstofrelais eruit en zoekt op de stekker de nummertjes 30 en 87/2. Die verbind je door met een draadje. Dan zouden beide pompen moeten blijven draaien op stand II.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969