19 August 2018, 09:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 August 2018, 12:55 door Grey240Polar.)
Kun je geen aanspraak maken op garantie?
De klik die je hoort is waarschijnlijk de solenoid die het tandwiel op de starterkrans van het vliegwiel drukt. Tegelijkertijd sluit hij een elektrisch contact zodat de startmotor stroom kan trekken uit de accu. Als er dan geen stroom door de startmotor gaat lopen blijft het bij die klik, oftewel jouw symptoom.
Als alle draden goed contact maken, de accu in goede ladingstoestand enz. enz. is, dan lijken me de mogelijkheden beperkt tot de contacten in de solenoid of de koolborstels in de startmotor die aan hun eind zijn, maar soms nog even contact met de commutator maken.
Omdat de koolborstels slijtende onderdelen zijn, lijken me die het meest voor de hand liggend te zijn als veroorzaker. Jammer genoeg zitten die lekker diep in de startmotor verstopt en zou ikzelf toch eerst de solenoid gaan uitsluiten als veroorzaker.
De klik die je hoort is waarschijnlijk de solenoid die het tandwiel op de starterkrans van het vliegwiel drukt. Tegelijkertijd sluit hij een elektrisch contact zodat de startmotor stroom kan trekken uit de accu. Als er dan geen stroom door de startmotor gaat lopen blijft het bij die klik, oftewel jouw symptoom.
Als alle draden goed contact maken, de accu in goede ladingstoestand enz. enz. is, dan lijken me de mogelijkheden beperkt tot de contacten in de solenoid of de koolborstels in de startmotor die aan hun eind zijn, maar soms nog even contact met de commutator maken.
Omdat de koolborstels slijtende onderdelen zijn, lijken me die het meest voor de hand liggend te zijn als veroorzaker. Jammer genoeg zitten die lekker diep in de startmotor verstopt en zou ikzelf toch eerst de solenoid gaan uitsluiten als veroorzaker.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47