30 May 2017, 23:08
Even wat leven inblazen,
Laatste tijd druk bezig met andere dingen maar had nog wat foto's die ik nog niet had laten zien;
Jaar terug via een vriend setje oude recaro's gekocht. Het leer is ver heen maar het zit geweldig. Het was een avondje werk om ze passend te maken op de rails.
![[Afbeelding: 2017-04-21%2012.05.00_zpseuenxi5t.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2017-04-21%2012.05.00_zpseuenxi5t.jpg)
![[Afbeelding: 2017-04-21%2012.05.06_zpsklviyivc.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2017-04-21%2012.05.06_zpsklviyivc.jpg)
Zou graag de originele hoofdsteunen in de stoelen plaatsen maar dat is voor een andere keer.
Daarnaast bezig geweest met de motor; uitlaatspruitstuk was gescheurd dus moest een nieuwe op dit ik al een jaar had liggen. Scheur werd alsmaar groter tot het moment dat je niet meer in de auto kon rijden zonder vergast te worden. Besloten om de rest ook maar gelijk aan te pakken, had nog een 405 kop liggen van mijn oude (kapotte) motor waarvan ik dacht dat hij niet meer bruikbaar was. Laten afpersen en alles leek in orde, had kort daarvoor een revisie gehad. Originele kop die er nu in ligt is een 398, 405 flowt aanzienlijk beter aan de inlaatzijde heb ik begrepen.
Uitlaatzijde kan nog wel wat hulp gebruiken, ben ik nu dus ook mee bezig. Eerst met een oude pakking en een spuitbusje de ruimte in kaart brengen.
![[Afbeelding: 2017-05-18%2021.26.32_zpscrecuxpe.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2017-05-18%2021.26.32_zpscrecuxpe.jpg)
En met een dremel te werk;
![[Afbeelding: 2017-05-18%2022.54.17_zpse6cegybz.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2017-05-18%2022.54.17_zpse6cegybz.jpg)
Hierna dus in grit omhoog werken zodat het een mooie afwerking krijgt.
Andere plannen zijn om gelijk de nokkenas te vervangen voor een scherpere en een grotere turbo er op te zetten. Wel hier er daar rond gekeken maar nog niets heeft mij echt overtuigd. Waarschijnlijk eerst een K-nokkenas proberen en als volgende stap een andere turbo. Iemand nog een K-nokkenas liggen?
Ohja; het probleem met brandstofpomprelais is nog steeds niet opgelost, meer dan 3 dagen aan het doormeten geweest (ja draadje voor draadje) en geen oplossing kunnen vinden, voeding juist(30), massa goed(31), distributiesignaal werkt(31b), misschien dat het distributiesignaal te zwak is? Nu op zo een manier bedraad dat de pompen gaan draaien zodra het contact wordt aangezet tot dat we weer tijd(en zin) hebben om verder te zoeken. Start altijd in één keer
Laatste tijd druk bezig met andere dingen maar had nog wat foto's die ik nog niet had laten zien;
Jaar terug via een vriend setje oude recaro's gekocht. Het leer is ver heen maar het zit geweldig. Het was een avondje werk om ze passend te maken op de rails.
![[Afbeelding: 2017-04-21%2012.05.00_zpseuenxi5t.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2017-04-21%2012.05.00_zpseuenxi5t.jpg)
![[Afbeelding: 2017-04-21%2012.05.06_zpsklviyivc.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2017-04-21%2012.05.06_zpsklviyivc.jpg)
Zou graag de originele hoofdsteunen in de stoelen plaatsen maar dat is voor een andere keer.
Daarnaast bezig geweest met de motor; uitlaatspruitstuk was gescheurd dus moest een nieuwe op dit ik al een jaar had liggen. Scheur werd alsmaar groter tot het moment dat je niet meer in de auto kon rijden zonder vergast te worden. Besloten om de rest ook maar gelijk aan te pakken, had nog een 405 kop liggen van mijn oude (kapotte) motor waarvan ik dacht dat hij niet meer bruikbaar was. Laten afpersen en alles leek in orde, had kort daarvoor een revisie gehad. Originele kop die er nu in ligt is een 398, 405 flowt aanzienlijk beter aan de inlaatzijde heb ik begrepen.
Uitlaatzijde kan nog wel wat hulp gebruiken, ben ik nu dus ook mee bezig. Eerst met een oude pakking en een spuitbusje de ruimte in kaart brengen.
![[Afbeelding: 2017-05-18%2021.26.32_zpscrecuxpe.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2017-05-18%2021.26.32_zpscrecuxpe.jpg)
En met een dremel te werk;
![[Afbeelding: 2017-05-18%2022.54.17_zpse6cegybz.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2017-05-18%2022.54.17_zpse6cegybz.jpg)
Hierna dus in grit omhoog werken zodat het een mooie afwerking krijgt.
Andere plannen zijn om gelijk de nokkenas te vervangen voor een scherpere en een grotere turbo er op te zetten. Wel hier er daar rond gekeken maar nog niets heeft mij echt overtuigd. Waarschijnlijk eerst een K-nokkenas proberen en als volgende stap een andere turbo. Iemand nog een K-nokkenas liggen?
Ohja; het probleem met brandstofpomprelais is nog steeds niet opgelost, meer dan 3 dagen aan het doormeten geweest (ja draadje voor draadje) en geen oplossing kunnen vinden, voeding juist(30), massa goed(31), distributiesignaal werkt(31b), misschien dat het distributiesignaal te zwak is? Nu op zo een manier bedraad dat de pompen gaan draaien zodra het contact wordt aangezet tot dat we weer tijd(en zin) hebben om verder te zoeken. Start altijd in één keer

Blauwe 1984 245 B21ET Intercooler