1 April 2017, 05:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 April 2017, 05:52 door Grey240Polar.)
(26 March 2012, 18:46)Doeke Dobma schreef: Dat had ik al gedaan, kwam een hoop prut uit maar hij is toch gewoon stuk denk ik. Hetzelfde ook al eens gehad bij de 440 van mijn moeder en met mijn ex-480. Ik hoor niet vaak dat ie echt stuk is, toch heb ik al 3 gevallen gehad waarbij schoonmaken niet meer hielp en er gewoon een nieuwe op moest.
Nou dit draadje toch weer bovenaan staat even een reactie op bovenstaande quote.
Toen ik onlangs op zoek was naar de oorzaak van het te rijk lopen net na de koude start tot na de eerste minuut is uiteraard ook de stationairklep (in Engelstalige teksten vaak afgekort tot IAC van idle air control valve) de revue gepasseerd.
Deze heb ik op een 0-12 V (en 2 A) regelbare voeding uitgeprobeerd (eerst even van de motor af gehaald). Als je langzaam de spanning opvoert zie je de klep evenredig open gaan. Bij ongeveer 9 à 10 V stond ie helemaal open. De klep bewoog ook vloeiend.
Beide samen waren voor mij het teken dat de klep OK is.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47