27 March 2017, 06:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 April 2017, 20:11 door Grey240Polar.)
Ja, de AMM is een duur dingetje als het kapot gaat.
Waarom ik het bij mijn 245 toch heb gedaan was omdat de zeefjes aan beide zijden van de AMM duidelijk zichtbaar een vuilfilm hadden.
Ik ben - bij het gebruik van het juiste middel - overigens niet zo bang dat een draad die elke keer roodgloeiend wordt het zomaar zou begeven. Deze komt hooguit in aanraking met de spray van de reiniger.
Overigens bleek het reinigen bij mijn B200F met 315.000 km op de teller geen merkbaar verschil te geven.
Hoe je hem schoonmaakt: net als bij remmenreiniger met de straal van een spuitbus, je hoeft hem dus alleen even uit de slangen te halen (en vooral niet laten vallen!).
Ik lees her en der dat de AMM stuk kan gaan als de thermostaat in het luchtfilterhuis te lang (of alleen nog maar) voorverwarmde lucht vanaf het uitlaatspruitstuk blijft pakken. Dat deed de mijne ook, maar ik had het geluk dat de slang een gatenkaas is geworden. Ik heb laatst toch maar een nieuwe geplaatst.
Waarom ik het bij mijn 245 toch heb gedaan was omdat de zeefjes aan beide zijden van de AMM duidelijk zichtbaar een vuilfilm hadden.
Ik ben - bij het gebruik van het juiste middel - overigens niet zo bang dat een draad die elke keer roodgloeiend wordt het zomaar zou begeven. Deze komt hooguit in aanraking met de spray van de reiniger.
Overigens bleek het reinigen bij mijn B200F met 315.000 km op de teller geen merkbaar verschil te geven.
Hoe je hem schoonmaakt: net als bij remmenreiniger met de straal van een spuitbus, je hoeft hem dus alleen even uit de slangen te halen (en vooral niet laten vallen!).
Ik lees her en der dat de AMM stuk kan gaan als de thermostaat in het luchtfilterhuis te lang (of alleen nog maar) voorverwarmde lucht vanaf het uitlaatspruitstuk blijft pakken. Dat deed de mijne ook, maar ik had het geluk dat de slang een gatenkaas is geworden. Ik heb laatst toch maar een nieuwe geplaatst.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47