8 September 2016, 08:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 September 2016, 08:24 door Marc1970.)
Gas geven tot 5000 rpm minstens. Turbo erop. Dubbele carburateurs. Alles om meer benzine en lucht erdoor te jassen.
Maar inderdaad er zijn sterkere motoren (turbo uit de 940, de B230FK of FT) die er redelijk vlot inpassen, alleen zijn die met elektronische injectie en dat is een aardige puzzel.
Maar ik zou beginnen met gasgeven en kijken of je hem op de weg houdt, de 240 kan verrassend snel de bocht om.
Maar inderdaad er zijn sterkere motoren (turbo uit de 940, de B230FK of FT) die er redelijk vlot inpassen, alleen zijn die met elektronische injectie en dat is een aardige puzzel.
Maar ik zou beginnen met gasgeven en kijken of je hem op de weg houdt, de 240 kan verrassend snel de bocht om.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969