10 July 2015, 11:44
Beetje oud topic om hoog halen.
Hier ook een B230F met overmatige olielekkage.
Gister op de brug met draaiende motor kon ik zien dat de olie aan de achterkant van het blok er uit spoot.
Hierboven heeft TS het over een ronde rubber dop die daar zou moeten zitten (ArtikelNr: 1336763.)
Nu kan ik van onderaf zien dat daar geen dop in zit, en ook met de hand voelend, zit daar nix.
Hoort die dop daar in?
Zo ja, hoe kan het zijn dat die er uit is? (btw, carterventilatie wel schoongemaakt gister, zat dicht met vla).
Hoe krijg je die dop daar dan weer in en is dan de lekkage over?
Of kan het zo zijn dat de nokkenaskeering ook nog lek is (die zit daar toch ook)?
Hier ook een B230F met overmatige olielekkage.
Gister op de brug met draaiende motor kon ik zien dat de olie aan de achterkant van het blok er uit spoot.
Hierboven heeft TS het over een ronde rubber dop die daar zou moeten zitten (ArtikelNr: 1336763.)
Nu kan ik van onderaf zien dat daar geen dop in zit, en ook met de hand voelend, zit daar nix.
Hoort die dop daar in?
Zo ja, hoe kan het zijn dat die er uit is? (btw, carterventilatie wel schoongemaakt gister, zat dicht met vla).
Hoe krijg je die dop daar dan weer in en is dan de lekkage over?
Of kan het zo zijn dat de nokkenaskeering ook nog lek is (die zit daar toch ook)?
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)