20 June 2015, 17:42
Ik las iets in Haynes:
De B230K heeft een brandstofafsluiter, die in werking treedt als het gaspedaal niet ingedrukt is, de motor warm is meer dan +/_ 1600 toeren maakt, en die gestuurd wordt door een vacuüm. De ontstekingsunit regelt dit allemaal. Ik begrijp alleen de werking niet.
(tweede foto van 1e bericht)
Als ik nu de slangetjes loshaal, gebeurt er niks (stationair), als ik de stekker loshaal wel: dan slaat de motor af.
Zou bij 1600 + toeren het vacuüm eraf gaan? En daarna de vacuümklep de stroom van het brandstofrelais halen of zo?
De B230K heeft een brandstofafsluiter, die in werking treedt als het gaspedaal niet ingedrukt is, de motor warm is meer dan +/_ 1600 toeren maakt, en die gestuurd wordt door een vacuüm. De ontstekingsunit regelt dit allemaal. Ik begrijp alleen de werking niet.
(tweede foto van 1e bericht)
Als ik nu de slangetjes loshaal, gebeurt er niks (stationair), als ik de stekker loshaal wel: dan slaat de motor af.
Zou bij 1600 + toeren het vacuüm eraf gaan? En daarna de vacuümklep de stroom van het brandstofrelais halen of zo?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68