Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2021
Ik heb een 240 uit 1987 met B230K blok. Starten met choke gaat redelijk, echter als hij loopt (warm en koud) moet de choke uit zijn anders slaat die af. Dit is uiteraard geen wenselijke situatie en ik ben aan het zoeken naar de oorzaak. Ik heb als eerste de bougies met alle kabels vervangen. We hebben de auto nog niet zo lang en ik ben onbekend met dit blok en zou wel wat tips kunnen gebruiken over wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn om gerichter te kunnen zoeken en oplossen (of uitsluiten).
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2021
(15 October 2021, 10:11)Volvo-MSX schreef: Ik heb een 240 uit 1987 met B230K blok. Starten met choke gaat redelijk, echter als hij loopt (warm en koud) moet de choke uit zijn anders slaat die af. Dit is uiteraard geen wenselijke situatie en ik ben aan het zoeken naar de oorzaak. Ik heb als eerste de bougies met alle kabels vervangen. We hebben de auto nog niet zo lang en ik ben onbekend met dit blok en zou wel wat tips kunnen gebruiken over wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn om gerichter te kunnen zoeken en oplossen (of uitsluiten).

, een los slangetje bij de carburateur was de boosdoener...
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Oh ook nog die fijne versie met al die slangen.. mooi dat het is opgelost.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..