22 December 2014, 16:11
Volvisten,
De auto is weer terug uit de garage. De hik is simpel nog lang niet weg, gewoon hetzelfde. Ik ben vorige vrijdag naar Utrecht geweest en zeker in de file was het geen pretje.
Heistek zou met een overzicht van de handelingen komen, ik zal die na ontvangst hier plaatsen. Ik overweeg ook een of meer volvo-garages in de regio (rotterdam) te bezoeken en ze het probleem voor te leggen. Hoe omzeil ik dat de garagist een herhaling van handelingen verricht waar ik dan weer voor moet betalen? Zijn garagehouders te verleiden tot een regeling? Dat ik alleen (nog, het is nu welletjes geweest) voor de reparatie betaal die het euvel verhelpt?
Heistek was niet helemaal duidelijk over zijn doormeting van de ECU (?)-gegevens
Tijdens de rit was op te merken dat de door Heistek opgemerkte ondergrens van 1500 toeren voordat de hik begint, waarschijnlijk niet klopt: hij is er vrijwel altijd. Alleen de eerste minuten niet. En als je hard rijdt, de toeren die je maakt bij 120 km/u of hoger.
Mochten er tussentijds onder jullie zijn die nog tips hebben, dan wil ik die verzamelen en over een tijdje toch maar weer een garage gaan bezoeken, met de suggesties die dan zijn gemaakt. Ik hoop dat daar ook nog wat Duitse of Engelse tips bij zitten.
En allen een fijne feestdagen toegewenst!
De auto is weer terug uit de garage. De hik is simpel nog lang niet weg, gewoon hetzelfde. Ik ben vorige vrijdag naar Utrecht geweest en zeker in de file was het geen pretje.
Heistek zou met een overzicht van de handelingen komen, ik zal die na ontvangst hier plaatsen. Ik overweeg ook een of meer volvo-garages in de regio (rotterdam) te bezoeken en ze het probleem voor te leggen. Hoe omzeil ik dat de garagist een herhaling van handelingen verricht waar ik dan weer voor moet betalen? Zijn garagehouders te verleiden tot een regeling? Dat ik alleen (nog, het is nu welletjes geweest) voor de reparatie betaal die het euvel verhelpt?
Heistek was niet helemaal duidelijk over zijn doormeting van de ECU (?)-gegevens
Tijdens de rit was op te merken dat de door Heistek opgemerkte ondergrens van 1500 toeren voordat de hik begint, waarschijnlijk niet klopt: hij is er vrijwel altijd. Alleen de eerste minuten niet. En als je hard rijdt, de toeren die je maakt bij 120 km/u of hoger.
Mochten er tussentijds onder jullie zijn die nog tips hebben, dan wil ik die verzamelen en over een tijdje toch maar weer een garage gaan bezoeken, met de suggesties die dan zijn gemaakt. Ik hoop dat daar ook nog wat Duitse of Engelse tips bij zitten.
En allen een fijne feestdagen toegewenst!